نصب اسپیس فریم

از مواردی که توانسته در حال حاضر اسپیس را در بین غرفه سازان و همچنین پیمانکاران ساخت فضاهای موقت محبوب نماید نصب اسپیس فریم می‌باشد. نصب اسپیس در کمترین زمان انجام میگردد. بدلیل اینکه نصب اسپیس فریم بسیار سریع است در ساخت بسیاری از سازه ها مانند غرفه، ایستگاه صلواتی، موکب، بنر، سوله و سالن کاربرد دارد.
اسپیس برای اتصال به یکدیگر احتیاج به بست اسپیس دارد که بست اسپیس به راحتی قابل اتصال می‌باشد. ولی در انجام پروژه‌های بزرگ برای فضا سازی و ساخت سالن‌های موقت در مقدار بزرگ عمل نصب اسپیس فریم بهتر است توسط نصاب‌های باتجربه نصب اسپیس صورت پذیرد. نصب اسپیس باید طبق نقشه انجام گردد.

فرایند نصب اسپیس فریم به چه صورت است؟

فرایند نصب اسپیس فریم از اهمیّت بسیار بالایی برخوردار است و عدم رعایت برخی از نکات در این زمینه می‌تواند مشکلات فراوانی را برای صاحبان غرفه‌ها ایجاد نماید. در این مقاله قصد داریم تا اطّلاعاتی را در رابطه با فرایند نصب اسپیس به شما عزیزان ارائه دهیم و شما را بیشتر با اهمیّت کار نصاب اسپیس فریم آشنا نماییم.

در فرایند نصب اسپیس فریم چه نکاتی باید رعایت شوند؟

اسپیس فریم‌ها سازه‌های آلومینیومی و سبکی هستند که امروزه با اشکال مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. نصب اسپیس فریم از ظرافت بسیار بالایی برخوردار است و نصاب اسپیس فریم باید نکات فراوانی در هنگام نصب اسپیس فریم‌ رعایت کند. در این قسمت می‌توانید با برخی از مواردی که باید در هنگام نصب این سازه‌ها در نظر گرفته شوند بیشتر آشنا شوید.

وزن سازه‌ی اسپیس فریم:

وزن سازه‌ی اسپیس فریم یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که باید در هنگام نصب اسپیس فریم به آن توجّه کرد. اسپیس فریم‌ها به دلیل ساختار آلومینیومی خود بسیار سبک هستند ولی با این حال، باید وزن سازه‌ به درستی تخمین زده شود تا اتّصالات استفاده شده برای متّصل کردن اسپیس فریم‌ها به یکدیگر به درستی انتخاب گردند. بطور کلّی، نصاب اسپیس فریم با استفاده از تخصص خود وزن سازه را بر اساس فاکتورهایی همچون: ارتفاع سقف، متراژ و تعداد ستون‌های استفاده شده تخمین می‌زند و اتّصالات اسپیس‌ فریم‌ها را بر اساس وزن پیشبینی شده انتخاب می‌کند تا فرایند نصب با موفّقیت انجام شود. با این حال، ممکن است که عوامل دیگری همچون: استفاده از تزئینات داخلی و یا وزن پوشش سقف اسپیس فریم نیز در این مسئله دخیل باشند و کارشناس نصب اسپیس فریم باید توانایی در نظر گرفتن تمامی شرایط ذکر شده را داشته باشد.

مراحل نصب اسپیس فریم

میزان مقاومت سازه در برابر وزش باد و شرایط جغرافیایی مختلف باید در هنگام نصب اسپیس فریم در نظر گرفته شود:

اسپیس فریم‌ها سازه‌هایی مقاومت در برابر شرایط جغرافیایی مختلف هستند ولی این مسئله در صورتی صادق است که فرایند نصب اسپیس فریم به درستی انجام شده باشد و این مورد در نمایشگاه‌های فضای باز از اهمیّت بسیاری برخوردار است. نصاب اسپیس فریم با استفاده از دانش و تجربه‌ی بالای خود باید در هنگام دایر کردن غرفه‌ها و نمایشگاه‌ها در فضای باز به نیز نکته نیز توجّه داشته باشد و جالب است بدانید که پیاده سازی صحیح این مورد ارتباط چندانی را به میزان تحمّل وزن اسپیس فریم ندارد. همان‌گونه که قبلاً به آن اشاره شد، اسپیس فریم‌ها بسیار سبک هستند و این ویژگی می‌تواند دردسرهای زیادی را برای کارشناس نصب اسپیس فریم ایجاد کند. این افراد باید عوامل مختلفی همچون: ارتفاع سقف اسپیس فریم، میزان حمایت سازه‌های کناری از سازه‌ی مورد نظر، تعداد پایه‌های اسپیس فریم و.. را در نظر بگیرند و پیش نیازهای لازم را برای نصب اسپیس فریم فراهم نمایند. با این حال، بسیاری از نصّابان اسپیس فریم این نکته را با دقّت رعایت می‌کنند تا مشکلی از این نظر برای صاحبان غرفه‌ها ایجاد نشود. نصّابان حرفه‌ای برای این منظور معمولاً از ابزارآلاتی همچون: پیچ‌های رول بولت، اتّصال دهنده‌‌های مکشی و یا حتّی طناب‌های سیمی و یا پلاستیکی استفاده می‌کنند تا از مقاومت مناسب سازه در برابر باد و سایر عوامل جغرافیایی مطمئن شوند.

فرایند نصب اسپیس فریم به چه صورت است؟

کارشناس نصب اسپیس فریم پس از بررسی موارد ذکر شده اسپیس فریم‌ها را با استفاده از بست اسپیس فریم به یکدیگر متّصل می‌کند و در این فرایند باید از بست‌هایی استفاده نماید که با سایز اسپیس فریم‌ها متناسب باشند. در حالت کلّی، غرفه‌های نمایشگاه‌های عادّی معمولاً به صورت یکپارچه و متّصل به یکدیگر ساخته می‌شوند تا مواردی همچون وزش باد موجب جابجایی و یا واژگون شدن اسپیس فریم‌ها نشوند ولی در صورت جدا بودن غرفه‌های نمایشگاهی از یکدیگر لازم است تا این غرفه‌ها با استفاده از اتّصالات مناسبی به زمین وصل شوند تا از این نظر مشکلی ایجاد نگردد. با این حال، مهندسی سازه نیز در این زمینه از اهمیّت بسیاری برخوردار است و چنانچه ارتفاع غرفه‌ها بیش از حالت عادّی باشد باید از طناب‌های فلزّی و یا پلاستیکی به عنوان حامی برای سقف سازه استفاده کرد تا میزان لرزش سازه کاهش یابد. در کل، نصب اسپیس فریم فرایندی دقیق و ظریف می‌باشد و به تجربه‌ی بالایی نیاز دارد و به شما توصیه می‌‌‌کنیم که این فرایند را به بهترین نصاب اسپیس فریم واگذار نمایید تا با مشکلات ذکر شده در این زمینه مواجه نشوید.

نکاتی در رابطه با نصب اسپیس فریم

اسپیس فریم در دنیای امروزه به یکی از کاربردی‌ترین سازه‌هایی تبدیل شده که می‌تواند برای اهداف گوناگون مورد استفاده قرار بگیرد. شما با استفاده از اسپیس فریم امکان نصب غرفه در نمایشگاه بین المللی، ساخت سایبان، ساخت استیج، ساخت ایستگاه‌های صلواتی و … را دارید. همین فاکتورها و عوامل نشان می‌دهند که در دنیای امروز اسپیس فریم تا چه حد کاربردی است و چرا بهتر است که ما در رابطه با نحوه نصب اسپیس فریم بیشتر بدانیم. اگر به ‌دنبال نصب آسان اسپیس فریم هستید و می‌خواهید که بیشتر در رابطه با آموزش نصب اسپیس فریم بدانید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما تا انتهای محتوا همراه ما بمانید. ما در ادامه به‌ طور کامل برای شما در رابطه با مراحل نصب هر شاخه اسپیس و سرهم‌بندی قطعات متفاوت این سازه صحبت کرده‌ایم.

لزوم یادگیری مراحل نصب اسپیس فریم

شاید از خود بپرسید که چه الزامی وجود دارد تا از خدمات آموزش نصب اسپیس فریم بهره ببرید و در رابطه با نحوه بستن اسپیس بدانید؟ به ‌طور کلی هنگامی ‌که شما قصد داشته باشید تا از خدمات ساخت یک سازه موقت بهره ببرید، می‌توانید از خدمات نصب رایگان در اجاره اسپیس فریم استفاده کنید. اما در برخی موارد ممکن است که این خدمات در دسترس نباشند و شما زمان کافی برای منتظر ماندن را نداشته باشید. در این شرایط است که می‌توانید با یادگیری نصب آسان اسپیس فریم، به هدف خود برسید و در زمان و هزینه صرفه ‌جویی زیادی داشته باشید. به ‌طور کلی سازه اسپیس ‌فریم سازه آسانی است و روند نصب آن به تخصصی آنچنانی نیاز ندارد. به‌ همین دلیل شما می‌توانید با کسب اطلاعات کافی در رابطه با روند نصب اسپیس فریم، به‌ راحتی در این زمینه نیاز خود را برطرف سازید.

مراحل نصب اسپیس فریم

به‌ طور کلی همان‌ طور که پیش‌تر نیز برای شما گفتیم، روند نصب اسپیس فریم روند پیچیده و غیرقابل فهمی نیست. اما در برخی موارد نیاز است تا از خدمات تخصصی در این زمینه بهره گرفته شود. اگر سازه‌ای که قصد دارید آن را نصب کنید سازه کاملاً ساده با حجم قطعات کمی باشد، قاعدتاً می‌توان با علوم عمومی روند نصب را پیش برد. اما در صورتی ‌که سازه مدنظر شما سازه بزرگ‌تر و تخصصی‌تری است، بهتر است که حتماً از کمک افراد متخصص در این زمینه بهره ببرید. سازه های بزرگ و حجیم علاوه‌ بر نیاز به استفاده از قطعات زیاد، در برخی موارد ممکن است که از لحاظ فیزیکی نیز ناپایدار باشند. به‌ همین دلیل، تنها افرادی می‌توانند به ‌خوبی این سازه‌ها را پیاده‌ سازی کنند که در این زمینه تخصصی و توانایی کافی را داشته باشند.

اگر افرادی که تجربه و تخصص کافی در این زمینه ندارند به نصب سازه های حجیم و پیچیده بپردازند، ممکن است که مشکلات زیادی مانند خراب شدن سازه و آسیب به قطعات گوناگون به وجود بیاید. برای مثال قاعدتاً میزان فشاری که یک غرفه نمایشگاهی تحمل می‌کند، با میزان فشاری که یک استیج برای کنسرت تحمل می‌کند متفاوت است‌. همین فاکتور ساده نشان می‌دهد که شما در چه شرایطی می‌توانید خودتان به نصب اسپیس فریم بپردازید. بعد از صحبت در رابطه با این نکته‌ی مهم، اجازه دهید برای شما مراحل نصب اسپیس فریم را شرح دهیم.

مرحله اول، تهیه محصولات با توجه به سازه مورد نظر

در مرحله اولیه نصب اسپیس فریم، ما می‌توانیم به تهیه قطعات متفاوت اسپیس برای شروع ساخت ‌و ساز اشاره کنیم. معمولاً با توجه به اندازه سازه و نوع آن، از قطعات متفاوتی بهره گرفته می‌شود. ساده‌ترین نوع سازه‌های اسپیس فریم، سازه‌های مکعب‌ شکل می‌باشند که در آن‌ها تنها از قطعات صاف و بدون منحنی بهره گرفته می‌شود. شما با توجه به متراژ غرفه مد نظرتان، باید اسپیس فریم‌ها را در اندازه‌های مناسبی تهیه کنید تا بتوانید بدون هیچ ‌گونه مشکلی سازه مورد نظر خود را سر پا کنید. 

مرحله دوم، جای‌گذاری

در مرحله دوم از نصب اسپیس فریم شما باید قطعات مربوط به کف سازه خودتان را بچینید و آن‌ها را به ‌طور کاملا اصولی و محکم به یکدیگر وصل کنید‌. معمولاً روش‌های متفاوتی برای بستن اسپیس فریم وجود دارد.‌ اگر قصد دارید که مراحل نصب اسپیس فریم با بست اسپیس را پیش ببرید، باید بست‌‌ها را از قبل تهیه کنید. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که روند استفاده از بست‌ها را با دقت بالایی پیش ببرید؛ زیرا می‌توان گفت که کف سازی درست یکی از مهم‌ترین مراحل ساخت اسپیس فریم می‌باشد. اگر این بخش را با دقت بالایی سرهم کرده باشید، در ادامه مشکل خاصی برای سازه شما پیش نخواهد آمد.

مرحله سوم، اضافه کردن سایر بخش‌های اسپیس سازه

هنگامی‌ که شما کف سازه مدنظرتان را به ‌طور کامل ساختید، حال نوبت به نصب بخش‌هایی دیگر اسپیس فریم می‌رسد‌. قاعدتاً در مرحله اول شما باید ستون‌ها را به کف سازه با استفاده از بست‌های مورد نظر وصل کنید. این ستون‌ها ممکن است با توجه به متراژ سازه مدنظر شما با اندازه‌های متفاوت و در تعداد گوناگونی در اختیارتان قرار بگیرند. هنگامی ‌که ستون‌ها را به ‌طور کامل نصب کردید، حال نوبت به سقف سازه می‌رسد. سقف سازه را با استفاده از چهارپایه های ایمن به طور کامل سرهم کنید. در این مرحله نکات ساخت اصولی را جدی بگیرید زیرا در غیر این صورت، احتمال ریزش سقف وجود دارد. در انتها از پوشش های مد نظرتان روی سازه مورد نظر استفاده کنید. در مرحله بعد، از استفاده از سازه اسپیس فریم که ساخته‌اید نهایت لذت را ببرید.

نصب هر شاخه اسپیس فریم

جمع‌بندی

ما سعی کردیم در این محتوا برای شما در رابطه با نحوه نصب اسپیس فریم صحبت کنیم و به شما بگوییم که چگونه میتوانید با یادگیری نحوه‌ی نصب اسپیس فریم، هم در زمان و هم در هزینه‌های خود صرفه‌جویی داشته باشید. در صورتی ‌که شما از خدمات اجاره‌ی قطعات اسپیس فریم بهره برده باشید، روند نصب برای شما به ‌صورت رایگان پیش خواهد رفت. در این شرایط شما می‌توانید با استفاده از خدمات نصب رایگان، راحت‌تر به اهدافتان دست پیدا کنید. اما اگر به هر دلیلی نمی‌توانید از این خدمات بهره ببرید، امکان نصب سازه توسط خود شما نیز وجود دارد. به‌ هر حال اگر به‌ دنبال اسپیس فریم‌ها با کیفیت بالا هستید و میخواهید در صورت امکان روند نصب را توسط افراد متخصص و کاربلد پیش ببرید، می‌توانید با استفاده از خدمات اسپیس سازان، به هدف خود برسید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اجاره اسپیس فریم با ما تماس بگیرید.